Vsebina
DODAJANJE UPORABNIKOV IN UDELEŽENCEV
Razlika med uporabnikom in udeležencem
Uporabnikom lahko določimo različne nivoje pravic
Postopek dodajanja uporabnikov in udeležencev
Ustvarjanje in urejanje spretnosti
Dodajanje udeležencev v predlogo testiranja
Dodajanje testirancev v testiranja
Kreiranje enkratnega in dnevnega testiranja
Kreiranje predloge vprašalnika
USTVARJANJE IZOBRAŽEVALNIH VSEBIN IN NOVIC
Nadzor novic in izobraževalnih vsebin
DODAJANJE UPORABNIKOV IN UDELEŽENCEV
1. Razlika med uporabnikom in udeležencem
Aplikacija Moje spretnosti (MS) ločuje med Uporabnikom in Udeležencem.
Uporabnik je oseba, ki ima uporabniško ime in dostop do aplikacije MS. Uporabniki imajo lahko različne nivoje pravic. Udeleženec pa je oseba, ki sodeluje pri aktivnostih.
Uporabnik in udeleženec sta lahko ista oseba, lahko pa sta različni. Starš je uporabnik, njegov otrok ali več otrok pa so udeleženci.
Udeleženci sodelujejo pri aktivnostih, do aplikacije MS pa lahko dostopajo le, če so povezani z uporabnikom.
Aplikacija MS omogoča tudi, da lahko več uporabnikov dostopa do enega udeleženca, recimo dva starša do enega otroka, udeleženca.
2. Uporabnikom lahko določimo različne nivoje pravic
Pravice nam omogočajo, da ustrezno omejimo dostop do podatkov. Starši vidijo samo podatke svojih otrok (udeležencev), trenerji dostopajo samo do podatkov svojih skupin, organizator dejavnosti pa ima pregled nad celotnim vadbeno izobraževalnim procesom.
V aplikaciji MS je mogoče nastaviti štiri nivoje pravic. Pravice nam omogočajo, da ustrezno omejimo dostop do podatkov:
– Pregledovalec
– Urednik
– Administrator skupin
– Administrator spletišča
a) Pravice Pregledovalca (to so navadno pravice člana kluba, starša):
– pregled nad udeleženci, ki so povezani z njim,
– pregleduje lahko rezultate testiranj in vprašalnikov,
– pregleduje lahko novice in izobraževalne vsebine,
– prijavlja se lahko v testiranja in vnaša rezultate, če mu to omogoči administrator spletišča,
– prijavlja se lahko v vprašalnike in vnaša rezultate, če mu to omogoči administrator spletišča,
– nastavlja svoje profilne podatke in določa tipe obveščanja s strani organizatorja.
b) Pravice Urednika (trenerji):
– pregled nad skupinami in udeleženci, ki so povezani z njim,
– pregleduje lahko rezultate testiranj in vprašalnikov,
– pregleduje in objavlja lahko novice,
– pregleduje lahko izobraževalne vsebine,
– udeležence, ki so v njegovih skupinah, lahko dodaja v testiranja in vnaša rezultate, če mu to omogoči administrator spletišča,
– udeležence, ki so povezani z njegovim uporabniškim imenom, lahko prijavlja v vprašalnike in vnaša rezultate, če mu to omogoči administrator spletišča.
c) Pravice Administratorja skupin (navadno trenerji, učitelji):
– ureja lahko udeležence, ki so povezani z njegovimi skupinami,
– pregleduje, vpisuje in ureja lahko testiranja in vprašalnike,
– pregleduje in objavlja lahko novice,
– pregleduje lahko izobraževalne vsebine,
– udeležence lahko prijavlja v testiranja in vnaša rezultate, če mu to omogoči administrator spletišča,
– udeležence lahko prijavlja v vprašalnike in vnaša rezultate, če mu to omogoči administrator spletišča,
– nastavlja svoje profilne podatke in določa tipe obveščanja s strani organizatorja.
d) Pravice Administratorja spletišča (navadno organizatorji aktivnosti):
– dostop do vseh funkcionalnosti funkcij? aplikacije,
– kreira in ureja lahko uporabnike in udeležence,
– objavlja, vpisuje in pregleduje lahko testiranja in vprašalnike,
– objavlja in pregleduje lahko novice in izobraževalne vsebine,
– udeležence lahko prijavlja v testiranja in vprašalnike ter vnaša rezultate,
– dodaja lahko nove spretnosti, skupine in enačbe,
– pripravlja lahko račune,
– obvešča člane.
3. Postopek dodajanja uporabnikov in udeležencev
1. Priprava skupin.
Pred dodajanjem uporabnikov in udeležencev je priporočeno najprej Ustvariti skupine.
2. Dodajanje uporabnika
Izberite povezavo Nov uporabnik in izpolnite potrebne podatke.
Pri potrditvi lahko izbirate različne načine:
– S klikom na gumb Dodaj samo uporabnika bomo shranili samo uporabnika, povezavo z udeleženci je potrebno izvesti naknadno.
– S klikom na gumb Dodaj uporabnika, ki bo hkrati tudi udeleženec bomo shranili uporabnika in še udeleženca z istimi podatki.
– S klikom na gumb Dodaj uporabnika in udeleženca z drugimi podatki bomo shranili uporabnika, hkrati pa bomo preusmerjeni na stran za dodajanje udeleženca, ki bo povezan z vnesenim uporabnikom.
3. Administratorjem skupin in urednikom lahko dodajamo tudi skupine, nad katerimi imajo nadzor
4. Avtomatično pošiljanje obvestila po elektronski pošti
Po kreiranju uporabnika ali spremembi njegovih podatkov bo na njegov elektronski naslov avtomatično poslano sporočilo.
5. Urejanje uporabnikov in udeležencev
Podatke uporabnikov in udeležencev lahko naknadno spreminjamo in urejamo na povezavi Nadzor uporabnikov. Uporabniki bodo o naknadnih spremembah avtomatično obveščeni po elektronski pošti.
– Urejamo lahko njihove podatke, jih brišemo, ponastavljamo geslo.
– Uporabnike lahko tudi povezujemo z udeleženci in udeležence z uporabniki na povezavah Nadzor uporabnikov in Nadzor udeležencev.
4. Nastavitev registracije
Aplikacija Moje spretnosti omogoča tudi samostojne prijave v skupino, če administrator to omogoči. Samostojne prijave so lahko popolnoma avtomatične, lahko pa zahtevajo potrditev s strani administratorja spletišča.
Registracije se ureja na povezavi Nove registracije. Registracije lahko potrjujemo ali brišemo.
Da se lahko zunanji uporabniki prijavijo v vašo skupino, morate objaviti javno novico, ki je objavljena na www.mojespretnosti.si/app/shared .
USTVARJANJE TESTIRANJ
Modul za testiranja omogoča kreiranje enkratnih (redna letna testiranja gibalnih sposobnosti) in dnevnih testiranj (evidence prisotnosti, itd). Testiranja so sestavljena iz različnih spretnosti oziroma posameznih testov. S testiranji lahko povežemo tudi enačbe.
Spretnosti niso vezane samo na eno testiranje, ampak jih lahko povežemo z različnimi testiranji. Na primer spretnost skok v daljino lahko uporabljamo pri različnih testiranjih.
Z enačbami lahko preračunavamo rezultate spretnosti, ki so vključene v testiranje in jih izpostavimo na prvi strani. Primer izpostavitve rezultatov na vstopni strani za testiranje Album zmajski bojevnik:
1. Postopek kreiranja testiranja
Če testiranje pripravljamo prvič, je smiselno, da sledimo opisanemu postopku. Predvsem moramo vnaprej pripraviti spretnosti. Števila spretnosti, ki jih vključimo v posamezno testiranje, naknadno ne moremo več spreminjati. Lahko pa kadarkoli dopolnjujemo in spreminjamo spretnosti.
Vnaprej lahko pripravimo tudi enačbe, čeprav to ni tako pomembno. Enačbe je mogoče tudi naknadno dodajati v predlogo testiranj.
Razlika med predlogo testiranja (testna baterija) in objavljenim testiranjem
V predlogi testiranja so shranjeni vsi pomembni podatki za posamezne testne baterije. Vse spretnosti (posamezni testi), enačbe, tip testiranja, nivo pravic za vnašanje rezultatov in dodajanje udeležencev. Na osnovi predloge testiranja se ustvari posamezno testiranje. Enkratnemu testiranju lahko določimo čas trajanja in čas pojavljanja na prvi strani. Dnevna testiranja omogočajo enostavno in hitro podvajanje posameznih testiranj, na prvi strani so izpostavljena samo tisti dan, ko so aktivna.
2. Ustvarjanje in urejanje spretnosti
Spretnost ali posamezen test ustvarimo s klikom na povezavo Nova spretnost. Spretnosti lahko razporedimo tudi v posamezne kategorije (povezava nova kategorija), kar nam pomaga, da posamezne spretnosti razporedimo po testnih baterijah.
Spretnostim lahko dodamo podrobnejši opis, video vsebine, razpredelnice, fotografije itd. Pri tem uporabljamo MCE Editor. Postopek dodajanja vsebin je enak kot pri ostalih modulih. Podrobnosti dodajanja vsebine si lahko ogledate pri poglavju Ustvarjanje izobraževalnih vsebin in novic.
Opis spretnosti se pojavi pri informacijskih ikoni ob vsaki spretnosti.
3. Ustvarjanje enačb
Z enačbami lahko preračunavamo rezultate spretnosti, ki so vključene v testiranje in jih izpostavimo na prvi strani.
Pri enačbi določimo ime enačbe, izberemo spretnosti, ki bi jih radi preračunali in s pomočjo kalkulatorja vnesemo enačbo.
Določimo lahko tudi štiri nivoje rezultatov, ki se bodo v barvnih shemah pojavili na prvi strani. Udeleženec lahko na osnovi barvnih shem takoj vidi, v kateri nivo se, po svojih rezultatih, uvršča. Pripravljene enačbe dodamo v predlogo testiranja.
4. Priprava predloge testiranja
V predlogi testiranja so shranjeni vsi pomembni podatki za posamezne testne baterije. Vse spretnosti (posamezni testi), enačbe, tip testiranja, nivo pravic za vnašanje rezultatov in dodajanje udeležencev.
Dodamo ime testiranja, kratek opis, ki se bo pojavil na prvi strani.
Url slike, ki se pojavlja na prvi strani – Url lahko kopiramo s spleta, z našega strežnika. Administrator spletišča lahko dodaja tudi fotografije iz Google Drive-a. Ker je postopek enak kot pri Novicah, Izobraževalnih vsebinah in Vprašalnikih, si postopek dodajanja oglejte pri poglavju Ustvarjanje izobraževalnih vsebin in novic.
Izberemo tip testiranja, enkratno ali dnevno.
Izberemo minimalen nivo za urejanje rezultatov in minimalen nivo za dodajanje udeležencev v testiranja. Pri Administratorju skupin in uredniku je nujno potrebno izbrati tudi administratorje in urednike, za katere te pravice veljajo.
Če to velja za vse administratorje ali urednike, lahko s klikom na potrditveno polje označimo vse osebe naenkrat.
V testiranje s seznama dodamo spretnosti in po želji enačbe.
Če želimo, da se na prvi strani pojavi graf z izpostavljenimi testiranji, potem je nujno v predlogi izbrati ustrezno enačbo.
Na sliki primer, ko na testiranje ni vezana enačba.
5. Dodajanje udeležencev v predlogo testiranja
Dodajanje udeležencev v predlogo administratorju spletišča omogoča, da v predlogo hitro doda neomejeno število udeležencev. Dodani udeleženci bodo s predlogo povezani, dokler jih administrator ne odstrani ali doda nove.
Udeleženci, ki so dodani v predlogo, se bodo pojavili v vseh enkratnih ali dnevnih testiranjih, ki se jih objavi na osnovi izbrane predloge testiranja.
Izberete željeno predlogo testiranja, izberete skupine ali izberete potrditveno polje za izbor vseh skupin in naložite podatke s klikom na zeleni gumb.
Na tabeli udeležencev izberete udeležence, ki jih želite dodati v testiranje. Če želite označiti ali odznačiti vse udeležence naenkrat, lahko kliknete na zeleni ali rdeči gumb na desni strani.
Označeni bodo samo prikazani udeleženci. Če imate na spustnem meniju nastavljenih samo 10 udeležencev, bo s klikom na gumb označi ali odznači izbranih le deset udeležencev, če pa imate prikazane vse, pa bodo označeni ali odznačeni vsi.
Ko izberemo ustrezne udeležence, jih v prilogo dodamo tako, da kliknemo na gumb shrani predlogo testiranja.
V primeru, da v predlogo testiranja ne dodamo nobenega udeleženca, je udeležence potrebno dodajati naknadno preko funkcije Dodajanje udeleženca v testiranje.
6. Dodajanje testirancev v testiranja
Funkcija Dodajanje udeležencev v testiranja omogoča naknaden vpis udeležencev v testiranje. Udeležence se ne vpiše v predlogo, ampak v samo testiranje. Ko administrator na osnovi iste predloge objavi novo testiranje, v njem ni več udeležencev, ki so se v predhodno testiranje vpisali preko funkcije Dodajanje udeležencev v testiranje.
Administrator spletišča v predlogi določi nivo pravic, ki je potreben za dodajanje udeležencev v testiranja.
Vpis je mogoč z vstopne strani. Gumb vpis je viden samo tistim uporabnikom, ki imajo pravice za vpis.
Po kliku na gumb Vpis se odpre pojavno okno, v katerem lahko uporabnik v testiranja doda udeležence, ki so povezani z njegovim uporabniškim imenom.
Udeležence lahko dodajamo tudi v samem testiranju:
7. Kreiranje enkratnega in dnevnega testiranja
Ko imamo pripravljeno predlogo testiranja, v tabeli Nadzor predlog kreiramo testiranje s klikom na ikono plus.
V primeru, da smo v predlogi za tip testiranja izbrali enkratno testiranje, se nam v pojavnem oknu odpre možnost, nastavitve imena, datuma začetka, datuma konca in čas pojavljanja na prvi strani.
S klikom na gumb Shrani, kreiramo enkratno testiranje.
V primeru, da smo v predlogi za tip testiranja izbrali dnevno testiranje, se nam v pojavnem oknu prikaže samo koledar, na katerem lahko hitro izbiramo datume. Kreirali bomo toliko testiranj, kot smo označili datumov. Dnevno testiranje se avtomatično objavi na prvi strani za tisti dan, ko je aktualno.
Dnevno testiranje lahko kreiramo tudi neposredno pri vnosu rezultatov. Testiranja izbiramo s pomočjo koledarja. Z oranžno barvo so označeni dnevi, ko že poteka testiranje. S klikom na sivi datum pa kreiramo novo testiranje.
DODAJANJE VPRAŠALNIKOV
Modul za vprašalnike omogoča kreiranje vprašalnikov in anket. Za razliko od modula za testiranje, modul za vprašalnike ne omogoča določanje posameznikov, katerim je vprašalnik namenjen.
Vsakemu vprašanju, tako kot pri spretnostih, lahko dodamo dodatne informacije, ki se odprejo pri informacijski ikoni.
Z vsakim vprašalnikom lahko povežemo tudi enačbo, s katero lahko preračunamo vrednosti posameznih vprašanj.
Na fotografiji je prikazan primer kalkulatorja v skupini Prijazni do okolja, ki omogoča izračun izpustov toplogrednih plinov na področju prehrane. Na vprašalnik je vezanih šest enačb, ki so prikazane na prvi strani.
Vprašalnike lahko omejimo na posamezne skupine ali pa na nivo uporabnika.
1. Kreiranje predloge vprašalnika
S predlogo oblikujemo vse sestavne elemente vprašalnika. Na osnovi predloge lahko kreiramo poljudno število istih vprašalnikov.
Pri predlogi določimo vse osnovne informacije.
Ime, opis, ki se bo pojavil na prvi strani, oziroma na seznamu vprašalnikov, določimo sliko za prikaz. Če je potrebno, omejimo število možnih rešitev vprašalnika na enega udeleženca.
Določimo, ali se lahko vprašalnik izpolnjuje tudi anonimno, in dodamo želeno število vprašanj.
Dodajanje vprašanj
S klikom na puščico v desnem kotu odpremo podrobnejše informacije. Vprašanje vnesemo v polje, kjer je navedeno vprašanje. Če želimo vprašanju dodati še podrobnejše informacije in odpreti MCE Editor, kliknemo na gumb napredni urejevalnik.
V MCE Editor vnašamo vsebine enako kot pri spretnostih, novicah in izobraževalnih vsebinah.
Izberete vrsto odgovora.
Če izberete seznam z enim možnim odgovorom, se vam bo odprla možnost dodajanja možnih odgovorov.
Primer vprašanja z enim možnim odgovorom:
2. Dodajanje enačb
Dodajanje enačb v vprašalnike je enostavno. S pomočjo kalkulatorja preračunavamo vrednosti posameznih vprašanj.
Če želimo, da enačba deluje, moramo pri vprašanju nujno določiti vrednosti.
Tudi v primeru numeričnih vnosov moramo vrednost določiti v samem vprašanju. Vrednost vprašanja lahko na tem mestu tudi dodatno preračunamo. V enačbi se bo upoštevala izračunana vrednost posameznega vprašanja.
Primer vprašanja, pri katerem se vneseno vrednost množi s številom 17. Dobljeni rezultat se kasneje upošteva pri enačbi:
3. Dodajanje vprašalnika
Podobno kot pri testiranjih, bomo tudi pri vprašalnikih predlogo vprašalnika objavili šele takrat, ko kreiramo sam vprašalnik.
Vprašalnik kreiramo v tabeli Nadzor predlog, s klikom na plus ikono.
Podobno kot pri testiranju, mu določimo začetek in konec ter čas objave na prvi strani.
USTVARJANJE IZOBRAŽEVALNIH VSEBIN IN NOVIC
Postopek objavljanja izobraževalnih vsebin in novic je enak kot pri testiranjih in vprašalnikih.
Določimo naslov, kratek opis, fotografijo za prvo stran, datum in konec objave. Določimo skupine, katerim je novica ali izobraževalna vsebina namenjena.
1. Dodajanje vsebine
Vsebino dodajamo s pomočjo MCE Editorja. Postopek je enak kot pri podrobnih opisih pri spretnostih in vprašalnikih. Besedila lahko kopiramo neposredno iz Word dokumenta. Vključimo lahko html kodo ali vgradimo preglednice, video material ali slikovne datoteke.
Dodajanje fotografije iz Google Drive-a
V Google Drive-u izberemo fotografijo, ki jo želimo dodati. Na miški kliknemo na desno tipko in izberemo povezavo Get link.
Odpre se nam pojavno okno, v katerem moramo izbrati Anyone with the link. Po izboru lahko kopiramo povezavo (Copy link) in jo pripnemo v aplikacijo Moje spretnosti.
V aplikaciji MS izberemo Insert in povezavo Slika iz Google Drive.
Povezavo prilepimo v pojavno okno.
Dodajanje prezentacije iz Google prezentacij
Izberemo prezentacijo in na povezavi File izberemo Publish to the web. Ko se odpre pojavno okno, izberete Embed in kopirajte kodo.
V aplikaciji MS izberete insert in iframe. V pojavno okno pripnite kodo za vgraditev predstavitve.
Dodajanje youtube videa
Izberemo video, kliknemo na desno tipko na miški in izberemo embed.
2. Nadzor novic in izobraževalnih vsebin
Pri nadzoru izobraževalnih vsebin in novic si lahko novice ogledamo, jih pošljemo uporabnikom, urejamo ali brišemo.
S klikom na ikono E-pošte bo obvestilo o novici ali izobraževalni vsebini poslano v modul za kreiranje e-sporočil. Avtomatično bodo izbrani vsi prejemniki skupin, ki smo jih določili pri kreiranju novice ali izobraževalne vsebine.
E – SPOROČILA
1. Novo sporočilo
V modulu E-sporočila, lahko kreirate novo e-sporočilo:
Za večjo preglednost na poslani sporočili, lahko izberete ustrezen modul:
Prejemnike lahko filtrirate po skupinah ali posameznikih. Prejemnike, ki jim želite poslati sporočila označite tako, da jih v stolpcu Izbran premaknete na zeleno. Večje število uporabnikov lahko na hitro izberemo s klikom na gumb Izberi vidne.
Ali za prejemnike izberete kar Skupino ali več skupin – ko jih izberete, kliknete ob Prikaži na opcijo VSE in vse označite z rdeče na zeleno ter kliknete Pošlji ob izbranem času.
Prikaže vam, da je E-sporočilo dodano na listo za pošiljanje – kliknete na listo za pošiljanje. Sporočilo bo ob predvidenem času poslano avtomatično, lahko pa ga s klikom na gumb Pošlji e sporočila v tistem trenutku pošljete tudi sami.
USVARJANJE RAČUNOV – FINANCE
1. Podatki izdajatelja se vpiše na osnovi pogodbe podpisane z Moje spretnosti d.o.o.
2. Nova storitev
Vnesete naziv storitve (članarina, vadnina, itd..), opis storitve, ceno, davčno stopnjo, oznako in kliknete Shrani.
3. Nadzor storitev
Nadzor storitev omogoča pregled nad vsemi storitvami, ki ste jih vnesli. V primeru, da želite določeni storitvi spremeniti podatke (naziv, opis, ceno, davčno stopnjo), kliknete na ikono pod uredi.
4. Nov račun
Aplikacije MS omogoča, da na enkrat kreirate več računov. Osnovne podatke računa nastavitev v v poljih kjer določite izdajatelja, datume, naziv, itd.
Bodite pozorni, da pod prvo številko računa vnesete ustrezno zaporedno številko računa, od katere dalje naj se številčijo računi, ki jih boste trenutno izdajali. Računi se številčijo avtomatično. Lahko pa številčenje nastavljate tudi ročno.
V spodnji tabli izbirate uporabnike, katerim želite poslati račune. Ko izbirate prejemnike računov in imate bazo vaših skupin s pripadajočimi člani, lahko pod Prejemniki, Filter skupin, pokličete skupino, kateri želite izdati račun, jo izberete in kliknete zapri.
Takoj zatem kliknete Naloži podatke – v spodnji tabeli se prikaže seznam uporabnikov. Uporabnike lahko filtrirate po skupinah ali po osebah.
Če pa želite račune izdati posameznim uporabnikom, jih prikličete z vpisom imena ali priimka pod opcijo Poišči.
Uporabnike, ki jim želite izdati račune, v stolpcu Izbran, označite na zeleno. Vsakemu uporabniku nato v stolpcu postavke, s klikom na spodaj označeno ikono, dodate storitve, ki jih zaračunavate.
Odpre se vam okno za ustvarjanje postavk. Izberete Postavko iz seznama, ki jo želite obračunati prejemniku računa in kliknete Dodaj postavko. Spodaj izberete člana in nazadnje kliknete Zapiši postavke na račun.
Ko zaključite z vnašanjem postavk, lahko s klikom na gumb Ustvari račune vsem uporabnikom, ki ste jih označili z zeleno in jim dodali postavke, generirate račune. Tako ustvarjene račune najdete na seznamu v rubriki Finance, Nadzor računov.
5. Nadzor računov
V rubriko nadzor računov je shranjen seznam vseh izdanih računov. Račune lahko natisnete ali povezavo, do računov pošljete po mailu. Račune lahko tudi podvajate in na ta način pohitrite generiranja večjega števila računov.
V tabeli izberete račune, ki jih želite natisniti ali poslati. Izbor večjega števila računov lahko izvedete s klikom na zeleni gumb Označi vidne. V primeru tiskanja pdf obrazca se vam odpre dokument, ki ga lahko natisnete, v primeru izbora pošiljanja na e – sporočilo, pa vas avtomatično preusmeri na rubriko pošiljanje e- sporočil.
Če želite svojim članom poslati obvestilo, da jih nov račun čaka v aplikaciji Moje spretnosti, želene račune označite z rdeče na zeleno ter kliknite Pošlji e-sporočila.
Pokaže se vam okno Novo e-sporočilo:
Nad dnu strani kliknete Pošlji ob izbranem času:
Pokaže se vam sporočilo, da je E-sporočilo o računu dodano na listo za pošiljanje. Sporočilo bo avtomatično poslano v predvidenem času. S klikom na povezavo listo za pošiljanje, si lahko ogledate status poslanih sporočil, ali sporočila pošljete s klikom na gumb pošlji.
Tako vaši uporabniki dobijo sporočilo na njihov e-mail, da jih v aplikaciji Moje spretnosti čaka nov račun.