Socialne veščine nam omogočajo nenasilno komunikacijo, sodelovanje in sobivanje z drugimi pripadniki naše skupnosti. Naše vedenjske strategije v veliki meri določajo podedovani čustveni odzivi in vedenjski vzorci, ki so se razvili tekom evolucije. Tako kot na gibalne spretnosti, lahko tudi na vedenjske spretnosti in veščine močno vplivamo z ustrezno vadbo in vzgojo.
Zaradi spremenjenega načina življenja, bolj odprte družbe, možnosti dostopa do najrazličnejših informacij, se tradicionalni načini vzgoje socialnih veščin, ki so temeljili na spoštovanju avtoritete in nekritičnem sprejemanju različnih sistemov, ne obnesejo več najbolje. Zato je na to področje potrebno vnesti nove pristope. Sistematična vadba, doslednost ter ustrezno sodelovanje med starši, učitelji ter seveda tudi otroci, nam pri tem lahko pomaga.
Zato, da bi lažje postavili in določili cilje vadbe in izpostavili različne vedenjske spretnosti, ki bi jih bilo smiselno načrtno razvijati smo oblikovali kratek vprašalnik, ki nam pomaga ovrednotiti posamezna področja. Vprašalnik je sestavljen na osnovi podobnih vprašalnikov iz različnih področji in vključuje več dimenzij. Socialne veščine, upoštevanje pravil, vztrajnost-osredotočenost, samokontrolo in pozornost, inovativnost in ekologijo.
Rezultati
V rezultate so vključeni odgovori 43 staršev in 15 učiteljev. Primerjava med odgovori staršev in učiteljev je pokazala, da med njimi pri določitvi pomena posameznih veščin in spretnosti ni velikih razlik. Odgovori staršev so označeni z rdečo barvo, odgovori staršev pa z modro.
V naslednjem dokumentu si lahko ogledate dosežke otrok pri posameznih spretnosti. Ocena je zgolj informativne narave. Pri oceni so učitelji ocenjevali zgolj celotne razrede ne pa posameznih otrok.